Obratite nam se: +385 1 4576 194, info@verba.hr
Poslovna komunikacija važan je dio naše svakodnevnice. Nakon što smo vam predstavili neke od osnovnih značajki poslovne komunikacije, donosimo vam nekoliko savjeta o tome što treba izbjegavati prilikom pisanja i slanja poruka poslovne komunikacije.
Rečenica koja je predugačka i sastoji se od previše dijelova svakom čitatelju lako postane zamorna za čitanje. Jednostavnije je čitati kraće rečenice i lakše je zapamtiti njihov sadržaj.
Gotovo uvijek želimo ostaviti dobar dojam na osobu kojoj se obraćamo. Tada često posežemo za riječima koje nisu u čestoj uporabi u našem svakodnevnom jeziku komunikacije. Ili pak podcjenjujemo primatelja poruke pa dajemo opsežna objašnjenja koristeći se dugim i presloženim izrazima.
Međutim, nemojte da vas to odvrati od korištenja stručnih pojmova ako ste sigurni da će vas primatelj poruke dobro razumjeti. Nema potrebe za time da turbinu opisujete kao energetski stroj s kontinuiranim protokom radnoga fluida kroz sustav statorskih i rotorskih lopatica koji pretvara potencijalnu ili toplinsku energiju toka fluida u kinetičku energiju te dalje vrtnjom rotora u mehanički rad.
Ako izbjegavamo predugačke riječi, nastaje nova opasnost za učinkovitost komunikacije: u želji da naša poruka ne bude predugačka, služimo se kraticama ili žargonom koje samo mi razumijemo. I tu je potreban oprez te vam preporučujemo da obratite pozornost na jezični standard i široko poznate pojmove struke.
Uljudna komunikacija obuhvaća korištenje određenih riječi i izraza, kao što su primjerice „molim” i „hvala” na odgovarajućim mjestima. Pretjerano korištenje takvih izraza ipak može izazvati i nepoželjan učinak pa tako umjesto da ostavimo dojam pouzdanog sugovornika, možemo zvučati očajno, a to nikako ne želimo.
Osim toga, uljudnost ne obuhvaća samo pristojno obraćanje primatelju. Biti uljudan znači i priznati pogrešku, ponuditi ispriku, ali i obratiti pozornost na to da pohvale i zasluge dobiju oni kojima pripadaju.
Ton poruke u poslovnoj komunikaciji u idealnom je slučaju neutralan. Ona ne prenosi osobne sadržaje ni dojmove jer je objektivna. Ton ipak može biti i pozitivan u slučaju da šaljemo pohvalu. Nikako ne treba biti negativan, čak i kada je sadržaj poruke možda pritužba.
Baš zato što pisana poslovna komunikacija treba biti učinkovita, ona ne trpi nepotrebno ponavljanje istog značenja, kao što je u izrazu „čaša vina gratis na dar”. Riječ gratis već u svom značenju podrazumijeva da će kupac dobiti dar u obliku čaše vina i nema nikakve potrebe za time da se izrazom na dar dodatno ponavlja isto značenje.
Imajte na umu da ovo nisu sve moguće pogreške koje se i najboljima mogu potkrasti, a neke od njih posebno je teško uočiti i prepoznati. U tu vrstu ubrajamo i utjecaje engleskog jezika kojima smo svakodnevno izloženi u svakodnevnoj i poslovnoj komunikaciji. U slijedećoj objavi ovog niza možete pročitati više o tome i kako te utjecaje izbjeći.
Želite li da naši jezični stručnjaci za poslovnu komunikaciju provjere vaš tekst i prevedu ga na strane jezike, pošaljite jednostavan upit na info@verba.hr ili ispunite našu obrazac za kontakt VERBA već više od 20 godina pomaže tvrtkama i građanima kako bi imali uspješnu komunikaciju na globalnom tržištu.
Kolačić | Trajanje | Opis |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |