Poslovna komunikacija - najčešće pogreške

poslovna komunikacija

Poslovna komunikacija važan je dio naše svakodnevnice. Nakon što smo vam predstavili neke od osnovnih značajki poslovne komunikacije,  donosimo vam nekoliko savjeta o tome što treba izbjegavati prilikom pisanja i slanja poruka poslovne komunikacije.

 

Dugo i presložene rečenice - pretjerana kićenost

Rečenica koja je predugačka i sastoji se od previše dijelova svakom čitatelju lako postane zamorna za čitanje. Jednostavnije je čitati kraće rečenice i lakše je zapamtiti njihov sadržaj.

Nerazumljivi, dugi i presloženi izrazi

Gotovo uvijek želimo ostaviti dobar dojam na osobu kojoj se obraćamo. Tada često posežemo za riječima koje nisu u čestoj uporabi u našem svakodnevnom jeziku komunikacije. Ili pak podcjenjujemo primatelja poruke pa dajemo opsežna objašnjenja koristeći se dugim i presloženim izrazima. 

Međutim, nemojte da vas to odvrati od korištenja stručnih pojmova ako ste sigurni da će vas primatelj poruke dobro razumjeti. Nema potrebe za time da turbinu opisujete kao energetski stroj s kontinuiranim protokom radnoga fluida kroz sustav statorskih i rotorskih lopatica koji pretvara potencijalnu ili toplinsku energiju toka fluida u kinetičku energiju te dalje vrtnjom rotora u mehanički rad.

 

Žargon ili pretjerivanje s kraticama

Ako izbjegavamo predugačke riječi, nastaje nova opasnost za učinkovitost komunikacije: u želji da naša poruka ne bude predugačka, služimo se kraticama ili žargonom koje samo mi razumijemo. I tu je potreban oprez te vam preporučujemo da obratite pozornost na jezični standard i široko poznate pojmove struke.

 

Uljudnost ne podrazumijeva moljakanje

Uljudna komunikacija obuhvaća korištenje određenih riječi i izraza, kao što su primjerice „molim” i „hvala” na odgovarajućim mjestima. Pretjerano korištenje takvih izraza ipak može izazvati i nepoželjan učinak pa tako umjesto da ostavimo dojam pouzdanog sugovornika, možemo zvučati očajno, a to nikako ne želimo. 

Osim toga, uljudnost ne obuhvaća samo pristojno obraćanje primatelju. Biti uljudan znači i priznati pogrešku, ponuditi ispriku, ali i obratiti pozornost na to da pohvale i zasluge dobiju oni kojima pripadaju.

 

Negativan ton

Ton poruke u poslovnoj komunikaciji u idealnom je slučaju neutralan. Ona ne prenosi osobne sadržaje ni dojmove jer je objektivna. Ton ipak može biti i pozitivan u slučaju da šaljemo pohvalu. Nikako ne treba biti negativan, čak i kada je sadržaj poruke možda pritužba.

 

Nepotrebno ponavljanje

Baš zato što pisana poslovna komunikacija treba biti učinkovita, ona ne trpi nepotrebno ponavljanje istog značenja, kao što je u izrazu „čaša vina gratis na dar”. Riječ gratis već u svom značenju podrazumijeva da će kupac dobiti dar u obliku čaše vina i nema nikakve potrebe za time da se izrazom na dar dodatno ponavlja isto značenje.

 

Imajte na umu da ovo nisu sve moguće pogreške koje se i najboljima mogu potkrasti, a neke od njih posebno je teško uočiti i prepoznati. U tu vrstu ubrajamo i utjecaje engleskog jezika kojima smo svakodnevno izloženi u svakodnevnoj i poslovnoj komunikaciji. U slijedećoj objavi ovog niza možete pročitati više o tome i kako te utjecaje izbjeći.

Želite li da naši jezični stručnjaci za poslovnu komunikaciju provjere vaš tekst i prevedu ga na strane jezike, pošaljite jednostavan upit na info@verba.hr ili ispunite našu obrazac za kontakt VERBA već više od 20 godina pomaže tvrtkama i građanima kako bi imali uspješnu komunikaciju na globalnom tržištu.

Za sadržaj ovih stranica odgovara:

VERBA CENTAR d.o.o.
Hebrangova 32, 10 000 Zagreb
OIB: 71824628731

Radno vrijeme:
pon – pet 8.00 – 17.00

Obratite nam se:

+385 1 4576 194
info@verba.hr