Obratite nam se: +385 1 4576 194, info@verba.hr
Poslovna komunikacija - 6 koraka do uspjeha u dopisivanju
Poslovna komunikacija u središtu je našeg poslovanja pa vam tako u prvom članku “Poslovna komunikacija – 6 koraka do uspjeha u dopisivanju” o kvalitetnoj pisanoj poslovnoj komunikaciji predstavljamo osnovne smjernice koje će vam pomoći da unaprijediti svoj poslovni stil pisanja. Naime, naš stil pisanja, kao i stil komuniciranja, ili pak odijevanja, itekako utječe na dojam koji ostavljamo o sebi, svojem radu i svojoj organizaciji.
Neka vaša poslovna komunikacija bude kvalitetna. Donosimo vam par korisnih savjeta kako bi trebala izgledati vaša poslovna komunikacija:
Poruke u poslovnoj komunikaciji trebaju biti jasne, jednostavne i sažete jer želimo da ih čitatelji lako i brzo razumiju. Jednostavnost, doduše, ne podrazumijeva i siromašan izričaj, a uvijek je dobro pridržavati se i stručne terminologije.
Porukom želimo prenijeti podatke koji su korisni nama kao pošiljateljima. Podjednako je važno da naše poruke budu takve da i primatelji imaju koristi od njih. To ćemo najlakše postići tako da razmišljamo o tome kome pišemo i što bi toj osobi bilo zanimljivo ili korisno čuti o nama i našem radu.
Važno je i da budemo objektivni te da se pridržavamo provjerenih činjenica.
Kako bismo bili sigurni da su naše poruke lako čitljive i uočljive, važno je voditi računa o preglednosti teksta koji pišemo. Zato podijelite tekst na kraće vizualne cjeline povezane zajedničkom temom, kao što bi odjeljci u kakvom članku bili razdijeljeni.
Promišljajte o logičnom slijedu iznošenja činjenica i podataka kako primatelj ne mora uložiti previše vremena u to da shvati što je pošiljatelj zapravo htio reći i da može odmah djelovati. Uvod, glavni dio i završetak osnovne su cjeline svake komunikacije. Završetak može uključivati zaključak ili poziv na daljnje korake.
U pisanoj komunikaciji imamo luksuz koji nema kada smo primjerice na poslovnom sastanku, a to je mogućnost planiranja, provjere i ispravaka. Time postižemo bolje rezultate jer imamo priliku promisliti o svim informacijama koje želimo prenijeti prije nego što uopće počnemo pisati.
Nakon završetka pisanja uvijek je dobro provjeriti napisano barem još jednom prije nego kliknemo Pošalji. Tako možemo biti sigurni da je poruka jasna, logična i da će polučiti željeni rezultat.
Kako bismo bili sigurni da svojim pisanim stilom ostavljamo dojam profesionalnosti i stručnosti, uvijek odvojimo i dovoljno vremena da provjerimo je li sadržaj poruke u skladu s jezičnim i pravopisnim pravilima.
Ako smo se pridržavali svih ovih prethodno navedenih savjeta o porukama poslovne komunikacije, možemo se pouzdati u to da smo to napravili na profesionalan način.
To ne znači da nije poželjno razvijati odnos s primateljem s malim znakovima pažnje kao što je upitati primatelja poruke kako je, izraziti nadu da određeni radni zadaci dobro napreduju, poželjeti ugodan vikend ili uspješan radni tjedan. Kaže se da lijepa riječ sva vrata otvara, zato ljubazan ton nikada nije suvišan.
Nakon što smo vam predstavili neke od osnova, u sljedećoj objavi iz ovog niza predstavit ćemo neke pogreške koje mogu utjecati na kvalitetu komunikacije u poslovnom dopisivanju.
Ne brinite, nećemo vas ostaviti na cjedilu, očekuju vas i savjeti kako tome doskočiti!
Želite li da naši jezični stručnjaci za poslovnu komunikaciju provjere vaš tekst i prevedu ga na strane jezike, pošaljite jednostavan upit na info@verba.hr ili ispunite našu obrazac za kontakt VERBA već više od 20 godina pomaže tvrtkama i građanima kako bi imali uspješnu komunikaciju na globalnom tržištu.
Kolačić | Trajanje | Opis |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |