Kako napisati dobar životopis?

 

 Kao prevoditeljska agencija koja godišnje isporučuje više od 10 000 prevoditeljskih projekata u raznim jezičnim kombinacijama, često imamo potrebu
zapošljavati kompetentne kandidate iz raznih segmenata poslovanja koji će doprinijeti rastu naše tvrtke i dobro se uklopiti u 
naš postojeći tim suradnika.

Kada objavimo natječaj za posao, zaprimamo više od 200 životopisa i zamolbi za posao potencijalnih suradnika. Svaki životopis i zamolbu za posao uvijek pažljivo pročitamo kako bismo lakše odredili koja osoba najbolje odgovara potrebama radnog mjesta za koje se prijavljuje.

 Kandidati ne znaju kako razmišlja poslodavac i na što sve obraća pažnju kada bira kandidate čije će prijave uzeti u daljnje razmatranje i pozvati ih na razgovor za posao.

U ovom članku pročitajte savjete iz naše perspektive kao poslodavca, i saznajte što nam je važno kada se prijavljujete za posao.Kao poslodavac svoju odluku o zapošljavanju počinjemo graditi na temelju dva dokumenta: zamolbi za posao i životopisu.

životopis

Kada se prijavljujete za određeni posao izravno poslodavcu ili u okviru raspisanog natječaja, gotovo uvijek se zahtijeva da pošaljete zamolbu i životopis (poznat i kao CV – curriculum vitae) kako bi poslodavac mogao vidjeti odgovaraju li vaše kompetencije opisu određenog radnog mjesta.

 

Što je životopis?

Životopis je tekst u kojem navodite svoje osobne podatke te kronološkim slijedom opisujete svoja osobna postignuća tijekom školovanja i radnog iskustva. Osim toga, životopis sadržava i specifična znanja, vještine i osobine koje posjedujete, a koje su važne prilikom prijave za određeno radno mjesto. Životopis može biti u raznim formatima, ali u europskim je zemljama uobičajeno i poželjno da se životopis šalje u tzv. Europass formatu.

Životopis u Europass formatu možete izraditi tako da kreirate svoj korisnički profil i upišete svoje podatke te preuzmete gotov životopis. Obrazac za izradu životopisa u Europass formatu na hrvatskom jeziku.

Zašto je poslodavcima potreban životopis?

Životopis poslodavcima služi kako bi mogli odabrati kandidate koji ispunjavanju barem formalne uvjete navedenog radnog mjesta.

Što to znači za vas?
Trebali biste kvalitetno napisati životopis te voditi računa o nekoliko ključnih pravila:

1. Životopis treba biti pregledan, čitljiv i jezično ispravan, a sve informacije istinite.
2. Informacije navodite kronološkim redoslijedom. Preporučujemo da uvijek prvo stavite najnovije informacije.
3. Pažljivo odaberite koje ćete informacije navesti. One bi trebale biti relevantne za posao za koji se prijavljujete.
4. Nemojte se bojati istaknuti svoje vještine i postignuća. Svaki poslodavac cijeni proaktivnost i ulaganje u vlastiti napredak.
5. Budite oprezni s navođenjem osobnih podataka drugih osoba koje navodite npr. kao reference. Za svako navođenje osobnih podataka trebali biste imati pisanu privolu za korištenje osobnih podataka te osobe.

 

Za sadržaj ovih stranica odgovara:

VERBA CENTAR d.o.o.
Hebrangova 32, 10 000 Zagreb
OIB: 71824628731

Radno vrijeme:
pon – pet 8.00 – 17.00

Kontaktirajte nas:

+385 1 4576 194
info@verba.hr